Nový športový trhák KIA Stinger testujú v Nürburgringu

Kórejská automobilka sa chystá vstúpiť do doteraz neznámej kategórie automobilov. Nová KIA Stinger má zhmotniť všetky skúsenosti a ambície, ktoré tento výrobca získal počas úspešných desaťročí na automobilovom trhu.

KIA Stinger dostáva zabrať

Nový športový trhák príde na svetové trhy už o niekoľko mesiacov, presnejšie koncom tohto roka. Tak ako každé vozidlo značky KIA, aj Stinger musel absolvovať kompletný a prísny testovací režim, ktorý má zabezpečiť, že bude spoľahlivým vozidlom pre majiteľov a zároveň potešením pre vodičov. Aj keď okruh Nordschleife v Nürburgringu zohral kľúčovú úlohu pri utváraní dynamického charakteru modelu KIA Stinger, v testovacom zariadení spoločnosti Kia v tzv. Zelenom pekle sa preveruje kvalita a spoľahlivosť každého vozidla.

KIA Stinger

Náročný okruh

Na mimoriadne náročnom Nordschleife absolvuje každý vývojový automobil najmenej 10 000 km, teda 480 kôl. Tento nemecký okruh, ktorý je všeobecne považovaný za najťažšiu testovaciu dráhu na svete, má 73 zákrut, 300-metrový výškový rozdiel medzi najvyššie a najnižšie položeným bodom a stúpanie až 17 %. Nepretržité striedanie prudkého zrýchlenia, náhleho spomalenia, rýchlych prejazdov zákrutami, zmien povrchu a zakrivenia vozovky je nepochybne bezkonkurenčnou skúškou dynamickej odolnosti každého vozidla. Vzdialenosť najazdená na tomto mieste počas vývoja modelu Kia Stinger zodpovedá viac ako 160 000 km cestných skúšok.


Skúška v pekle

Každý prototyp Stinger testovaný na Nordschleife v Nürburgringu je vystavený rovnako náročnému režimu s maximálnym testovaním odpruženia, karosérie a hnacej sústavy. Skúšobné postupy spoločnosti Kia sú navrhnuté tak, aby odhalili predovšetkým možné opotrebovanie hnacieho ústrojenstva, únik paliva a reguláciu tepla v prevodovke. Teplota bŕzd, výfuku a prevodovky vozidla sa nepretržite monitoruje, aby bol stále zabezpečený ich optimálny výkon. Napríklad brzdy je potrebné meniť v polovici bežnej dennej relácie – taká drsná je povaha testov, ktorým sú vystavené vývojové prototypy.

KIA Stinger

V poslednej fáze testovania

KIA Stinger poháňaný 3,3-litrovým motorom sa v súčasnosti nachádza v poslednej fáze testovania na okruhu, no väčšina vývojových prác na modeloch s 2,0-litrovým a 2,2-litrovým motorom – s pohonom zadných aj všetkých kolies – sa už skončila. Jeden prototyp so vznetovým motorom dokonca absolvoval na okruhu Nordschleife až 20 000 km testovania. Hlavným cieľom preverovania hnacej sústavy modelu bola osemstupňová automatická prevodovka, ktorá je v ponuke so všetkými tromi motormi. Okrem okruhu v Nürburgringu prebiehalo testovanie modelu Kia Stinger na celom svete. Vozidlo absolvovalo vyše 1,1 milióna kilometrov skúšok odolnosti – čo mimochodom zodpovedá približne 27 obehom po rovníku okolo Zeme.