Hybridná Kia Niro – dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu

Kia Niro auto

Kia Niro ma zaujala na prvý pohľad. Poviem to rovno  –  je sexy. Rovnako je to aj s jej zvukom. Na prvé počutie alebo skôr „nepočutie“ zistíte, že sedíte v hybride. Pri výjazde z podzemnej garáže nákupného centra, keď sa zvuk ostatných áut nesie priestorom, Niro sa pohybuje akoby po špičkách. Malé logo „ECO hybrid“ dostáva v mojej hlave konkrétnejšie obrysy.

Základné informácie o Kia Niro Hybrid

Cena: od 22 690 €

Typ vozidla: 5-dverový hybridný crossover (malé SUV)

Batožinový priestor: do 1 499 litrov

Stupne výbavy

Silver

Hlavné prvky: 7x airbag (vodič, spolujazdec, bočné a hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča)6 stupňová, disky z ľahkých zliatin 16″ s ozdobnými krytmi kolies a s rozmerom pneumatík 205/60 R16, LED denné svietenie, dvojzónová automatická klimatizácia

Gold

Hlavné prvky: parkovacie senzory – zadné, navigačný systém s 7″ LCD dotykovou obrazovkou, zadná parkovacia kamera, 7-ročná bezplatná aktualizácia máp, rádio bez CD mechaniky, so vstupmi AUX a USB, čalúnenie sedadiel – kombinácia látka a koža, vyhrievané predné sedadlá a volant

Platinum

Hlavné prvky: navigačný systém s 8″ LCD dotykovou obrazovkou, zadná parkovacia kamera, 7-ročná bezplatná aktualizácia máp, rádio bez CD mechaniky, so vstupmi AUX a USB JBL soundsystémom, bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla (Smart key), vyhrievané zadné sedadlá, bi-xenónové svetlomety

Motorizácie

1.6 GDi + elektromotor (hybrid) – benzín, 6-stupňová automatická dvojspojková prevodovka, 105+44 koní, spotreba paliva v l/100km: mesto – 3,8; mimo mesta – 3,9; kombinovaná – 3,8. CO2 emisie: kombinovaná 88 g/km.

 

Už sadnutie za volant mi napovedalo, aký veľký skok správnym smerom automobilka urobila. Kvalita spracovania interiéru, použité materiály a ergonómia sú na vysokej úrovni. Volant vám okamžite padne do ruky a v dobre tvarovaných sedadlách si ľahko nájdete vyhovujúcu polohu. Pri nových modeloch Kia je tento komfort už štandardom, ale ak presadáte napr. zo 4-ročného auta, budete obdivne prechádzať prstami po jednotlivých detailoch interiéru.

Tip pre vás: Kia Niro už od 417€ / mesiac vrátane havarijného a povinného zákonného poistenia – pozrite si výšku splátok aj pri ďalších modeloch

To ticho! Nebol problém počúvať tichšie hudbu ani telefonovať cez odposluch.

Štartujem a… a nič. Auto štartuje tak ticho, že vás to v prvom momente môže až prekvapiť. Žiaden hlasný prejav motora a následné ustálenie na voľnobehu. Aj by to bola nuda, nebyť dobre znejúceho audia s ôsmimi reproduktormi. Takže k ekológii, nízkej spotrebe a komfortu priraďujem prívlastok „auto na počúvanie hudby“.

Prejav hnacieho ústrojenstva, benzínovej „jednašestky“ a elektromotora je v mestských rýchlostiach mimoriadne tichý a ani zošliapnutie plynového pedálu na podlahu a akcelerácia na diaľničnú rýchlosť veľa hluku nenarobí. Akustický komfort je podporený na svoju kategóriu výbornou aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu len 0,29. Mať v aute mobil na hlasný odposluch a telefonovať, nie je teda žiaden problém ani v meste, ani na diaľnici.

Kia Niro: 2 režimy jazdy – „eco“ alebo „sport“

Posúvam volič šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky do polohy D a ide sa. Prevodovka radí rýchlo a hladko. Je praktické, že auto disponuje dvomi jazdnými režimami. Režim ECO je pre auto prirodzený a pokiaľ sa budete držať ukazovateľa ekologickej jazdy na displeji vedľa rýchlomeru, dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu. Pri troche snahy dokonca nižšiu, než udáva výrobca. Ak však posuniete prevodovku smerom k sebe (doľava), aktivujete športový režim. Auto hneď reaguje na plyn ostrejšie a akosi ochotnejšie. Ešte viac ma ale potešilo stuhnutie riadenia a lepšia spätná väzba od predných kolies. Naladenie podvozku je vydareným kompromisom. Je dosť tuhý pri rýchlejšom prejazde zákrut a zároveň vám v meste z komfortu neuberie. Treba povedať, že pod slovom „šport“ očakávajte  skôr vypnutie šetriaceho režimu než divokú jazdu. Kto by si ale kupoval eko auto kvôli súťaživému duchu?!

Prečítajte si aj: Z konceptu až na prvý revolučný a futuristický HUV Kia Niro

Technológie mi poskytli pocit bezpečia, čo je fajn, najmä ak sa chvíľu nemôžete sústrediť na riadenie

Ak si auto vyberáte s ohľadom na bezpečnosť a pohodlie, vedzte, že toto auto je po strop nabité modernými technológiami. Kia myslí v prvom rade na vašu bezpečnosť. Sledovanie jazdných pruhov vás upozorní vždy, keď nekontrolovane opúšťate svoj jazdný pruh. Ďalším anjelom strážnym je kontrola mŕtveho uhla. Systém pracuje naozaj poctivo a je akoby kontrolórom vášho pohľadu do spätných zrkadiel. Počas mojej jazdy sa to stalo niekoľkokrát a vtedy si uvedomíte, ako často je nebezpečenstvo blízko vás. K dispozícii je aj inteligentný tempomat, ktorý stráži rýchlosť i odstupy a systém autonómneho brzdenia. Ten by mal zabrániť najhoršiemu. Pri novučičkom aute som však odvahu testovať tento systém nemal. Je rozhodne dobré vedieť, že ho máte.

Vodiča aj spolujazdca poteší 8 palcový displej zapracovaný do stredového panelu. Je prehľadný a citlivo reaguje na dotyk rýchlosťou smartfónu.

Kategória mestských crossoverov má veľkú základňu fanúšikov. Vďačí za to skĺbeniu benefitov rodinných SUV a kompaktných hatchbackov. Kia Niro je auto, s ktorým nebudete mať problém manévrovať v mestskej džungli, odvezie rodinu na výlet, či kolegov na guláš a to všetko pri spotrebe, ktorú vám budú mnohí závidieť.

Kia Niro má podľa zámeru konštruktérov veľkosťou zapadnúť medzi hatchback Cee’d a SUV Sportage. Jednou vecou ale prekonáva oboch a tou je rázvor náprav, ktorý je pri Niro 2 700 mm, pričom pri Sportage je to o niečo menej, 2670 mm. Vďaka nemu pôsobí Niro vo vnútri väčším dojmom než zvonku. Dozadu sa pohodlne posadia minimálne dvaja dospelí a na priestor pre nohy sa určite sťažovať nebudú.

Ďalšou vecou, ktorá poteší, je podvozok na úrovni 160 mm. Kia Niro sa pohodlne vyrovná s väčšinou mestských nerovností a obrubníkov. V kombinácii s parkovacím asistentom je to výhoda, za ktorú budete neraz vďační.

Na záver zhrnutie. Je to dizajnovo veľmi vydarené auto s výbornými jazdnými vlastnosťami, ktoré si navyše môžete prispôsobovať momentálnej potrebe alebo nálade. Pritom si užijete aj pocit, že jazdíte úsporne.  Ak ste sa ešte neviezli v elektrickom aute, bude pre vás tichosť jazdy zážitkom. Jazda s elektrickým motorom je skutočne iný pocit, nie je to len o zvuku.

Vyskúšajte si Kia Niro aj vy. Objednajte sa cez formulár:

alebo telefonicky: 0914 320 659 (Martin Sokolík – vedúci predaja).


Problémom čisto elektrického pohonu je dojazd a cena. Inak je to úžasná zábava, lebo elektrický motor vám umožní niečo, čo ste ešte v aute nezažili. Príďte si ho vyskúšať k nám na modeli Soul a „nakazíte sa“ nadšením pre elektriku. Hybridné Niro vám ponechá pozitíva klasického spaľovacieho motora a dá vám okúsiť i čo to z budúcnosti. U nás na Panónskej ceste 30 si môžete otestovať oboje.


Autor: Tadeáš Mazur