Inovatívna 8-stupňová prevodovka od Kia pre predný náhon – nižšia spotreba, vyššia dynamika
Nová prevodovka Kia 8AT pre pohon predných kolies (FWD 8AT) pochádza z vlastnej vývojovej dielne a jej konštrukcia dosahuje vysokú úroveň mechanickej účinnosti a hladkého radenia. Vo výsledku to znamená nižšiu spotrebu a vyššiu dynamiku jazdy.
Prevodovka zaberá rovnaký priestor ale je ľahšia
K prednostiam prevodovky patria kompaktné rozmery a nízka hmotnosť. Nová prevodovka zaberá, napriek vyššiemu počtu stupňov, rovnaký priestor ako konvenčná 6-stupňová automatická prevodovka a je dokonca o 3,5 kg ľahšia.
Konštruktéri značky Kia už majú skúsenosti s vývojom 8-stupňovej prevodovky pre vozidlá s pohonom zadných kolies, ktorá je uložená pozdĺžne a prenáša hnaciu silu na zadnú nápravu. Realizácia rovnakého počtu prevodových stupňov v modeloch s pohonom predných kolies je neuveriteľne náročná, a to najmä kvôli obmedzenému priestoru a nutnosti uložiť prevodovku naprieč. Prevodovka sa tak musí podeliť o priestor pod kapotou s motorom, zavesením kolies a prídavnými agregátmi.
Inteligentné usporiadanie a 143 nových technických riešení s patentovou ochranou
Od roku 2012, kedy odštartoval vývojový program tejto novátorsky pojatej prevodovky, si nechal výrobca Kia Motors patentovať 143 nových technických riešení. Tie zaručujú vysokú úroveň výkonu a hospodárnosti pri zachovaní kompaktnej konštrukcie. Nová prevodovka umožňuje plynulejšiu akceleráciu z nuly, ako aj hospodárnejšiu prevádzku, nižšiu hlučnosť a vibrácie. Pritom intenzívnejšie zrýchlenie vo vyšších rýchlostiach, v porovnaní s automatickou prevodovkou s nižším počtom prevodových stupňov.
Vývojári v záujme zvýšenia efektívnosti fungovania prevodovky výrazne zredukovali rozmery olejového čerpadla (ktoré je hlavnou príčinou energetických strát v automatickej prevodovke) a zjednodušili štruktúru ventilového systému. Prevodovka Kia 8AT sa tak môže pochváliť najmenším olejovým čerpadlom spomedzi všetkých sériovo vyrábaných prevodoviek vo svojej triede, ako aj schopnosťou efektívnejšie hospodáriť s hydraulickým olejom, ktorý je vždy rovnomerne rozvádzaný do príslušných systémov prevodovky.
Zníženie spotreby, hlučnosti a vibrácií, vyššia dynamika
V najnovšej verzii sa do konštrukcie automatickej prevodovky integroval aj priamo ovládaný ventilový systém, čo umožňuje priame elektromagnetické ovládanie spojky. Kia tak mohla znížiť počet ovládacích ventilov z 20 na 12, čo vďaka priamejšiemu mechanickému spojeniu s motorom prinieslo zrýchlenie radenia a súčasne i kompaktnejšiu konštrukciu.
Pridaním jednej spojky a ďalších komponentov v porovnaní so súčasnou prevodovkou Kia 6AT sa zväčšil rozsah medzi najvyšším a najnižším prevodovým stupňom v novej prevodovke o 34 % v porovnaní s 6AT. Výsledkom je nižšia spotreba paliva, zníženie hlučnosti a vibrácií, pri zaradených vyšších prevodových stupňoch aj rýchlejšia akcelerácia a tým pádom dynamickejšia jazda v stúpaní do kopca pri zaradených nižších prevodových stupňoch.
Moderné dvojspojkové 6-stupňové a 7-stupňové prevodovky fungujú v nových modeloch Kia, ako sú napríklad Kia Optima, hybrid Kia Niro alebo nová Kia Sportage.
Prevodovka oslávi premiéru v úplne novom modeli Kia Cadenza 2017
Nová 8-stupňová automatická prevodovka zažije svoju svetovú premiéru v modeli Kia Cadenza. Model sa začne predávať na vybraných globálnych trhoch koncom tohto roka. Prevodovka bude štandardnou výbavou pre verzie modelu Kia Cadenza, s motorom V6 GDI s objemom 3,3 litra.
V budúcnosti nájde nová 8-stupňová automatická prevodovka uplatnenie v ďalších stredne veľkých a väčších modelov s pohonom predných kolies a zároveň sa stane odrazovou platformou pre vývoj budúcich vyspelých prevodoviek značky Kia.
Zdroj: kia.com