Úplne nové Niro
Úplne nové Niro je od základu navrhnuté tak, aby spĺňalo komplexné potreby dnešných zákazníkov, ktorým záleží na trvalej udržateľnosti.
Nové Niro je skonštruované na plochej platforme tretej generácie prinášajúcej výhody väčšej karosérie, ktorá zabezpečuje najväčší vnútorný a úložný priestor v danej triede vozidiel.
Základom ekologickej reputácie úplne nového modelu Niro je trio supermoderných elektrifikovaných pohonných jednotiek zahŕňajúce tieto možnosti: hybridné elektrické vozidlo (HEV), dobíjateľné hybridné vozidlo (plug-in hybrid (PHEV)) a elektromobil na čisto akumulátorový pohon (BEV). Modely PHEV a BEV budú verejnosti predstavené neskôr s blížiacim sa dátumom začiatku predaja.
Vysoko hospodárny 1,6-litrový motor Smartstream GDI s vylepšenými technológiami chladenia, trenia a spaľovania poháňa model HEV. Pohonná jednotka zabezpečuje konkurencieschopnú spotrebu paliva, vďaka ktorej je model Niro HEV schopný dosiahnuť spotrebu 5L/100KM (na základe kórejského štandardu).
Predaj úplne nového modelu Kia Niro HEV sa začne v Kórei tento mesiac a na vybraných svetových trhoch sa začne predávať neskôr v tomto roku.
Zjednotenie protikladov
Úplne nové Niro sa vyznačuje dynamickým dizajnom inšpirovaným dizajnovou filozofiou značky „Zjednotenie protikladov“, konkrétne jej dizajnovým princípom „Joy for Reason“ (Radosť z rozumu). Inšpirácia svetom prírody sa netýka iba dizajnu, ale aj výberu farieb, materiálov a povrchových úprav, ktoré majú za cieľ dosiahnuť rovnováhu medzi ekologicky zodpovedným prístupom k mobilite a víziou osobného vozidla orientovaného na budúcnosť.
Druhá generácia modelu Niro ponúka na výber deväť výrazných farieb karosérie.
Priestranný a útulný interiér
Okolo vodiča a spolujazdca vpredu sa obtáča nekonvenčná prístrojová doska, ktorej protichodné horizontálne a diagonálne línie pôsobia upokojujúco a zároveň odvážnym estetickým dojmom.
Medzi diagonálnymi líniami je umiestnený 10,25-palcový panoramatický digitálny displej s vysokým rozlíšením, ktorý spája prístrojovú dosku a funkcie infotainmentu do jedného zjednodušeného celku. Systém bol navrhnutý tak, aby sa dal pohodlne obsluhovať pomocou ostrej grafiky a veľmi intuitívneho rozloženia, cez ktoré umožňuje prístup k funkciám pripojenia a funkčnosti vozidla, ktoré môžu používatelia jednoducho a spoľahlivo ovládať a prispôsobiť ich vlastným požiadavkám.
Pod stredovou obrazovkou sa nachádza integrovaný systém infotainmentu a ovládania klimatizácie, ktorý dodáva interiéru úhľadný ráz. Pôsobí čisto a jednotne, pričom vodičovi a spolujazdcovi vpredu zabezpečuje prístup k dôležitým ovládacím prvkom bez nutnosti prechádzať viacerými ponukami.
V pohodlnom dosahu vodiča sa nachádza stredová konzola modelu Niro, ktorá zaujme moderným vzhľadom a vysoko lesklou čiernou povrchovou úpravou. Vodič tu môže ovládať elektronický volič prevodovky modelu Niro, ktorého dizajn šetrí miesto a zároveň sa pohodlne a intuitívne ovláda. Poruke je tiež držiak na poháre a nabíjacia podložka na bezdrôtové nabíjanie smartfónu.
Väčší než jeho predchodca
Rozmery úplne nového modelu Niro oproti jeho predchodcovi narástli: dĺžka je 4 420 mm, šírka 1 825 mm, výška 1 545 mm a rázvor 2 720 mm, čo predstavuje nárast o 65, 20, 10 a 20 mm. Na oplátku ponúka úplne nové Niro svojim pasažierom priestranné prostredie.
Štíhle moderné sedadlá sú k dispozícii v siedmich štýlových povrchových úpravách. Vďaka ľahkému mechanizmu sedadla s vyspelou technológiou zvyšujú priestrannosť aj pohodlie. Špeciálne relaxačné sedadlo predného spolujazdca sa dá stlačením tlačidla sklopiť do polohy na pohodlné ležanie. Súčasťou predných sedadiel sú praktické vešiaky na kabáty namontované vzadu, konektory USB typu C a úložné vrecká, zatiaľ čo štíhle rozmery opierok hlavy pomáhajú zvyšovať pocit priestrannosti a slobody aj z hornej perspektívy.
Vďaka premiestneniu 12 V batérie a jej začleneniu vedľa vysokonapäťového akumulátora v spodnej časti zadných sedadiel dosahuje objem batožinového priestoru modelu Niro HEV 451 litrov (VDA), čo je o 15 litrov viac ako u jeho predchodcu.
Jednoznačným vyjadrením pretrvávajúceho záväzku spoločnosti Kia v oblasti trvalej udržateľnosti je predstavenie nových recyklovaných materiálov v interiéri. V záujme minimalizácie vplyvu na životné prostredie a zníženia tvorby odpadu je čalúnenie stropu vyrobené z recyklovaných tapiet, sedadlá sú vyrobené z bio polyuretánu s Tencelom z eukalyptových listov a na panely dverí sa použila farba bez obsahu BTX.
Pokrokové pohonné jednotky
Úplne nové Niro bude uvedené na trh s tromi supermodernými vysoko hospodárnymi elektrifikovanými pohonnými jednotkami s pohonom predných kolies: ako hybridné elektrické vozidlo (HEV), nabíjateľné hybridné vozidlo (plug-in hybrid (PHEV)) a elektromobil na čisto akumulátorový pohon (BEV).
Model HEV je vybavený vysoko hospodárnym zážihovým 1,6-litrovým motorom Smartstream GDI od spoločnosti Kia. Štvorvalcová jednotka generuje maximálny výkon 105 k a krútiaci moment 144 Nm (14,7 kgf.m), pričom vylepšené technológie chladenia, trenia a spaľovania zabezpečujú najnižšiu možnú spotrebu paliva. V kombinácii s 32 kW synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi dosahuje model HEV kombinovaný maximálny výkon 141 k.
1,6-litrový motor GDI je spojený so 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou (6DCT), ktorá bola starostlivo navrhnutá a optimalizovaná s cieľom zvýšiť hospodárnosť a znížiť hmotnosť.
Model Niro je vybavený novým inovačným „jazdným režimom pre zelené zóny“ od spoločnosti Kia, ktorý v určitých prostrediach a situáciách automaticky aktivuje výlučne elektrický pohon vozidla v záujme zabezpečenia mobility bez emisií. Počas jazdy v zelených zónach, ako sú napr. obytné zóny alebo blízke školy a nemocnice, model Niro HEV automaticky využíva elektrickú energiu na základe údajov z navigácie a histórie jázd. Vodič môže v navigačnom systéme nastaviť aj vyhradené zelené zóny, aby znížil znečistenie v určitých oblastiach, napríklad v blízkosti svojho domova alebo pracoviska.
Inteligentný systém rekuperačného brzdenia Kia umožňuje vodičom vybrať si z viacerých úrovní rekuperácie, aby mohli pozvoľna spomaľovať vozidlo a rekuperovať kinetickú energiu s cieľom maximalizovať dojazd. Systém dokáže pomocou radarových informácií a informácií o sklone vozovky vypočítať množstvo potrebnej regenerácie. Systém umožňuje vozidlu získať maximálne množstvo energie z bŕzd a zároveň ho pozvoľne zastaviť.
Nové odpruženie a systém riadenia boli optimalizované tak, aby zabezpečili pohodlnú a harmonickú jazdu. Vpredu je úplne nové Niro vybavené zavesením kolies so vzperami MacPherson, zatiaľ čo vzadu má systém štvorprvkového zavesenia kolies. Geometria prednej aj zadnej nápravy bola vyladená tak, aby poskytovala lepšiu odozvu, stabilitu a jazdný komfort, zatiaľ čo optimalizovaný prevodový pomer riadenia a nový typ uloženia tlmičov znižujú trenie a zlepšujú pocit z riadenia. Po obvode konštrukcie vozidla bola vložená dodatočná izolácia a výplne, ktoré pomáhajú bojovať proti nežiaducemu hluku z motora a cestnej premávky.
Moderné zabezpečenie
Pri vývoji úplne nového modelu Niro bola najvyššou prioritou bezpečnosť. Vysokopevnostná ľahká karoséria vozidla je preto vybavená štruktúrou rozdelenia zaťaženia pri čelnom náraze viacerými smermi, ktorá cestujúcim zaručuje vynikajúcu úroveň bezpečnosti v prípade čelného nárazu.
Druhá generácia modelu Niro obsahuje kompletnú výbavu inteligentných pokročilých asistenčných systémov pre vodiča DriveWise (ADAS) značky Kia, ktoré sú navrhnuté tak, aby zabránili potenciálnym nebezpečenstvám a zvýšili sebaistotu a pohodlie za volantom.
Asistent na predchádzanie čelným zrážkam (FCA) varuje vodiča v prípade hroziacej zrážky s inými vozidlami, chodcami alebo cyklistami. Funkcie systémov Junction Turning a Junction Crossing poskytujú maximálnu preventívnu bezpečnosť pri prejazde križovatkami. Ak sa v úplne novom modeli Niro aktivuje smerovka, systém upozorní vodiča na riziko kolízie s blížiacim sa vozidlom. Podobne sa výstraha zobrazí aj v prípade, ak hrozí nebezpečenstvo od vozidiel prichádzajúcich zľava alebo sprava, keď vodič prechádza cez križovatkou v priamom smere. Ak sa ktorékoľvek z rizík zvýši, systém upozorní vodiča predtým, než automaticky zabrzdí, aby zabránil zrážke.
Pomocou informácií z prednej kamery a navigačného systému nového modelu Niro poskytuje inteligentný asistent rozpoznávania dopravných obmedzení (ISLA) varovanie a upraví rýchlosť, ak vodič prekročí povolenú rýchlosť. Po zaparkovaní poskytuje asistent bezpečného vystúpenia z vozidla (SEA) varovanie, keď sa pri vystupovaní z vozidla približuje vozidlo zozadu, pričom elektronická detská poistka zabráni cestujúcim na zadných sedadlách otvoriť zadné dvere.
Inteligentný parkovací asistent s diaľkovým ovládaním (RSPA) je funkcia, ktorá umožňuje vozidlu samostatne zaparkovať bez ohľadu na to, či je vodič vo vozidle alebo nie. Umožňuje vodičom na diaľku pomocou ovládača na kľúči od vozidla presunúť svoje vozidlo z parkovacieho miesta dopredu a dozadu.