Aké motory ponúka nová Kia Ceed?

Juhokórejská automobilka počas minulého týždňa prvýkrát predstavila nový model Kia Ceed na slovenskej pôde. Práve pod Tatrami sa bude vyrábať tretia generácia populárneho vozidla, ktorého predaj sa u nás spustí v júni.

Zmodernizovaná Kia Ceed zaujala atraktívnym dizajnom, ktorý v sebe spája eleganciu a športovosť. Zároveň ponúka inovatívne technológie a má vyhovieť predovšetkým užívateľom na európskych cestách. My sme sa však pozreli pod kapotu, kde sa nachádzajú viaceré zaujímavé motorizácie.

Tip: Využite služby nášho autorizovaného servisu Kia. So šekovou knižkou môžete dokonca ušetriť.

Nový Ceed bude poháňaný širokým výberom pohonných jednotiek spĺňajúcich najrozličnejšie požiadavky zákazníkov. Zážihové jednotky zahŕňajú aktualizáciu obľúbeného motora 1,0 T-GDi, ale aj nový agregát 1,4 T-GDi. Ďalej budú k dispozícii dve verzie vznetových pohonných jednotiek U3 CRDi a zážihový motor 1,4 MPi s viacbodovým vstrekovaním.

Jeden trojvalec a štvorvalce

1,0-litrový zážihový motor T-GDi poskytne maximálny výkon 120 koní (88 kW), bude mať priame vstrekovanie a krútiaci moment max. 172 Nm. Ako jediný z ponúkaných jednotiek je to rádový preplňovaný trojvalec. V ostatných štyroch prípadoch ide o preplňované štvorvalce.

1,4-litrový motor T-GDi s označením „Kappa“ sa môže pochváliť výkonom 140 koní (103 kW), čo je najviac spomedzi ponúkaných pohonných jednotiek Kia Ceed. Nekonkuruje mu ani 1,4-litrový zážihový motor MPi s výkonom 100 koní (74 kW), ktorý ponúka viacbodové vstrekovanie, čo je v prípade tohto modelu jedinečné.

Odporúčame: Pozrite sa do nášho bazára. V ponuke máme množstvo jazdených vozidiel rôznych značiek.

Ekologická Kia Ceed

Vývojári mysleli aj na životné prostredie, a tak oba motory T-GDi produkujú menej emisií. Sú vybavené filtrom na báze pevných častíc pre elimináciu nečistôt z výfukového potrubia. Vďaka tomu Kia Ceed presahuje požiadavky normy Euro 6d TEMP.

Tretia generácia Ceedu dostala úplne nový vznetový motor U3 CRDi, ktorý je vybavený systém priameho vstrekovania Common-rail, má objem 1,6 litra a prekračuje rámec prísnejších emisných limitov. Darí sa mu to vďaka technológii aktívneho riadenia emisií SCR, ktorá vykonáva selektívnu katalytickú redukciu. V porovnaní s predošlými vznetovými motormi Kia tak produkuje menej oxidu uhličitého, pevných častíc a oxidov dusíka.

1,6-litrový vznetový motor U3 CRDi je k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Prvá dosahuje maximálne 115 koní (85 kW) a druhá 136 koní  (100 kW). Ku každému motoru ponúka Kia šesťstupňovú manuálnu prevodovku, no pohonné jednotky 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi si budú môcť zákazníci zaobstarať aj so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Tip: Máte záujem o niektorý z nových modelov Kia? Vyplňte formulár a my vám pošleme cenovú ponuku.