Kia bude od septembra stanovovať spotrebu paliva výlučne metódou WLTP

Kia Optima Sportswagon

Testovacie opatrenia týkajúce sa znečisťujúcich látok, emisií a spotreby paliva sa menia. Je to preto, že starý systém, tzv. Nový európsky jazdný cyklus (NEDC) zavedený v 80. rokoch minulého storočia, zastaral. Od septembra 2018 bude nahradený celosvetovým harmonizovaným skúšobným postupom pre vozidlá (WLTP). Využívať ho bude aj kórejská automobilka Kia, ktorá aplikovala tento mechanizmus aj pri najnovších modeloch. 

Kým cyklus NEDC sa zakladá na teoretickej jazde, nový laboratórny test je navrhnutý tak, aby poskytoval čo najpresnejší obraz o spotrebe paliva, znečisťujúcich látkach a emisiách CO2 v osobných automobiloch. Systém WLTP bol spustený ako globálny testovací cyklus v rôznych oblastiach sveta, aby boli údaje porovnateľnejšie na celom svete. Postupne sa rozširuje v celej Európskej únii a ďalších oblastiach po celom svete.

Ponúkame výnimočné ceny: Naše skladové vozidlá sú momentálne k dispozícii so zľavou až 5 000 €, akcia sa vzťahuje na modely Ceed, Sportage a Rio

Aký je rozdiel medzi postupmi NEDC a WLTP?

Cieľom nového testu WLTP je poskytnúť presnejšie a porovnateľné údaje o vozidle, ktoré lepšie odrážajú realistické prevádzkové podmienky. Napríklad, kým starý štandard NEDC pokrýval iba dva scenáre jazdy (jazda v meste a mimo mesta na získanie kombinovanej hodnoty) – jazdný cyklus WLTP je rozdelený na štyri časti s rôznymi priemernými rýchlosťami: nízka, stredná, vysoká a mimoriadne vysoká, aby sa získala kombinovaná hodnota všetkých scenárov.

Kia Niro EV

Každá časť obsahuje rôzne fázy jazdy, zastavenia, zrýchlenia a brzdenia. Pre konkrétny typ vozidla sa podľa štandardu WLTP testuje každá konfigurácia pohonnej jednotky v najľahšej (najhospodárnejšej) a najťažšej (najmenej hospodárnej) verzii vozidla. Zohľadňuje tiež vplyv voliteľnej výbavy na hmotnosť, aerodynamiku a podobne.

Odporúčame: Získajte novú generáciu Kia Ceed so zľavou 1 100 € vďaka výkupnému a uvádzaciemu bonusu

V dôsledku toho sa predĺžila skúšobná vzdialenosť aj celková dĺžka trvania testov. Kombinácia všetkých týchto nových opatrení by mala ponúknuť skutočný obraz o tom, aký je výkon vozidla na ceste. Napriek tomu je dôležité mať na pamäti, že test je aj naďalej založený na laboratórnych údajoch. Systém WLTP nedokáže merať individuálne premenné, ako je osobný štýl jazdy, ktorý môže mať vplyv aj na spotrebu paliva a emisie.

Výhody WLTP

  • Realistickejšie zohľadnenie jazdy
  • Väčšia škála jazdných situácií (mestská, prímestská cesta, cesta 1. triedy, diaľnica)
  • Dlhšie skúšobné vzdialenosti
  • Realistickejšia teplota okolia
  • Vyššia priemerná a maximálna rýchlosť
  • Vyšší priemerný a maximálny výkon
  • Dynamickejšie a reálnejšie zrýchlenie a brzdenie
  • Kratšie státie
  • Voliteľná výbava: Hodnoty CO2 a spotreba paliva sa poskytujú pre jednotlivé vozidlá podľa toho, ako boli zostavené
  • Prísnejšie nastavenie vozidla a podmienky merania
  • Umožňuje získať najlepšie a najhoršie hodnoty, aby odrážali prvky výbavy dostupné pre podobné modely automobilov
elektromobil

Kia Soul EV

Plán prechodu na WLTP

September 2017 – Nové modely sa testujú podľa systému WLTP. Počas tohto prechodného obdobia sa údaje spätne prepočítavajú do hodnôt NEDC, aby sa umožnilo lepšie porovnanie so staršími modelmi.

September 2018 – Všetky vozidlá predávané v EÚ, Švajčiarsku, Turecku, Nórsku, Lichtenštajnsku, Izraeli a Írsku musia byť certifikované podľa testov WLTP. Na končiace modely vozidiel sa uplatní výnimka, ktorá umožní, aby sa ešte jeden rok mohol predávať obmedzený počet skladových vozidiel schválených podľa starého systému NEDC.

Január 2019 – Všetky predajne vozidiel budú uvádzať na všetkých nových modeloch iba výsledky testov podľa WLTP (odporúčanie Európskej komisie, podlieha rozhodnutiu národnej vlády).

December 2020 – Všetky krajiny prijímajúce právne predpisy EÚ o registrácii vozidiel budú musieť poskytovať hodnoty WLTP pre všetky vozidlá.