Kia Rio 2017 – jedno z najväčších a najpriestrannejších áut svojej triedy

Ak chce byť nová Kia Rio úspešná, musí byť nielen kvalitná, ale aj jedinečná a štýlová. Všetko nasvedčuje tomu, že sa jej darí plniť vysoké očakávania. Veď viacero novinárov ju prirovnáva k Mercedesu A. Štart má výborný, čo myslíte? Trh malých áut je nabitý. Okrem produkcie VW Group  (Polo, Fabia, Ibiza) tu máme Fiestu, Yaris, Mazdu 2, Hyundai i20 a mnoho ďalších. Kia Rio mala v predošlej generácii tromf v rukáve – prevedenie sedan, ktoré sekundovalo klasickému hatchbacku. Aj vďaka nemu sa stala najpredávanejším modelom automobilky. Príchod štvrtej generácie je ohlásený na rok 2017.

Jedno z najväčších a najpriestrannejších áut svojej triedy

Vzhľadom pôsobí naozaj dravo. Už malá tigria papuľka naznačuje ambíciu na veľkú šelmu. Auto je dlhšie, nižšie a zároveň širšie, na 2580 mm narástol rázvor náprav. Výsledkom je to jedno z najväčších a najpriestrannejších vozidiel svojej triedy a najmä priestorom vpredu si mu málokto dovolí konkurovať. Aj čo sa týka miesta vzadu, je Kia Rio favoritom. Jedine s objemom kufra sa ocitla „až druhá“. Nové svetlá vpredu aj vzadu pôsobia aj vďaka dennému LED svieteniu veľmi dynamicky.  Auto dostalo tiež tenšie stĺpiky a spätné zrkadlá má posunuté viac dozadu, čo prospieva nielen dizajnu, ale aj výhľadu.

Kia Rio ponúka interiér na úrovni áut vyšších kategórii

Interiérom  nezaostáva za zvyškom rodiny Kia. Volant dobre padne do ruky a stredový panel natočený na vodiča sa už stal samozrejmosťou. Je prehľadný a tlačidiel na ňom nájdete len toľko, koľko nevyhnutne treba. Vo vyšších výbavách sa objaví stredový displej s jemnou grafikou a multimediálne rozhranie HMI, kompatibilné s aplikáciami Apple CarPlay a Android Auto od Googlu. Zákazníci si môžu zvoliť aj automatickú klimatizáciu a navigáciu. Kvalitné sedačky dostanú vo výbave GT line športové bočné vedenie a interiér zaujímavé dekorácie. Inak je možnosť vybrať si medzi sivým a čiernym čalúnením vrátane umelej kože, alebo oživením v podobe balíčku RedPack. Vďaka nemu sa bude malá Kia Rio vnútri krásne červenať. Interiér je celkovo spracovaný na úrovni áut vyšších kategórií. Počínajúc použitými materiálmi, cez dizajn, až po praktickosť.

Živé ale úsporné motory

Malé vozidlo musí mať živé a zároveň úsporné motory. Nemali by produkovať ani priveľa emisií CO2, keďže sa auto bude pohybovať najmä v meste. Kiu Rio budú poháňať zážihové a vznetové agregáty s tromi alebo štyrmi valcami. Najmodernejším a najmenším motorom je benzínová jednotka 1.0 T-GDI, vyskúšaná v modernizovanom Ceede. Bude ponúkaná v dvoch výkonových verziách. Slabšia so 100 koňmi pri 4500 otáčkach za minútu, maximálnym krútiacim momentom 172 Nm vďaka precízne vyladenej turbo regulácii zvládne v spektre od 1500 do 2500 otáčok/min. Výkonnejšia verzia sa líši iba výkonom. Jeho hodnota je 120 koní a vrchol pri 6000 ot./min. S ľahučkým trojvalcom je auto agilné a predná náprava si s jeho hmotnosťou hravo poradí. Do ponuky sa dostali aj atmosféricky plnené motory 1.25 a 1.4 litra s výkonom 84 a 100 koní. Dízle zastupuje motor s objemom 1.4 litra, ktorý bude disponovať výkonmi 70 alebo 90 koní. Predné kolesá budú spojené s motorom cez päť alebo šesťstupňovú mechanickú prevodovku.

Systém autonómneho núdzového brzdenia ponúka Kia Rio ako prvá vo svojom segmente

Inžinieri sa vyhrali s podvozkom a tuhosťou karosérie, čím posunuli jazdné vlastnosti malého kompaktu o úroveň vyššie. Bežného užívateľa bude však skôr zaujímať úroveň pasívnej bezpečnosti. Kia Rio je nabitá asistenčnými systémami Kia ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Nová karoséria z vysokopevnostnej ocele jej zabezpečuje vynikajúce výsledky v nárazových testoch po celom svete. Napr. v testoch Euro NCAP získala najlepší možný výsledok – 5 hviezdičiek – aj vďaka systému autonómneho núdzového brzdenia, ktorý Kia Rio ponúka ako prvá vo svojom segmente! Klobúk dolu… Chcete si novú Kia Rio vyskúšať? Žiaden problém – dáme vám vedieť, keď nová Kia Rio dorazí aj k nám. Ak ešte neodoberáte náš newsletter, zaregistrujte sa v bočnom paneli vpravo ->