Kia XCeed prichádza v nadupanej verzii GT-line

Kompaktný crossover XCeed značky Kia, ktorého sa v Európe predalo viac ako 120-tisíc kusov, prichádza v roku 2022 so sériou produktových vylepšení. Nechýba medzi nimi nový dizajn exteriéru, vylepšený interiér a nová výbava GT-line, ktorá vnáša emócie modelu Ceed GT.

Športová špecifikácia GT-line je zaradená po prvý raz a v spojení so zážihovým motorom, ktorý vyvinie výkon 204 k, ponúka zážitok dynamickej jazdy.

Kia predstavuje nový model XCeed so širokou škálou účinných a elektrifikovaných možností pohonu. XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) ponúka dojazd v čisto elektrickom režime 48 km, čo zodpovedá 60 km jazdy v meste. V ponuke sú aj ďalšie úsporné pohonné jednotky, od preplňovaných motorov s vysokými otáčkami až po inovatívne polohybridné systémy, vďaka ktorým je XCeed vybavený pre každý moderný životný štýl.

Rovnako ako ostatní členovia rodiny modelov Ceed sa aj nový XCeed bude vyrábať v špičkovom výrobnom závode spoločnosti Kia v Žiline a jeho predaj sa začne v auguste 2022. Na nový crossover bude spoločnosť Kia opäť poskytovať záruku sedem rokov/150 000 kilometrov.

Nová Kia má nové LED svetlomety a prepracovanú mriežku chladiča, predný nárazník a inovatívny dizajn prívodov vzduchu. Kreatívnym začlenením hmlových svetiel do svetlometov mohli konštruktéri na oboch stranách umiestniť vzduchové clony, ktoré plynulo vedú vzduch okolo kolies vozidla, čím znižujú odpor vzduchu aj spotrebu paliva. 

Nový model XCeed jazdí na špecializovaných 18-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin navrhnutých špeciálne pre segment crossoverov. Medzi cielené vylepšenia zadnej časti patrí nový difúzor s lesklou čiernou klznou doskou a diskrétny dizajn „výfuku“, ktorý dodáva celému radu modelov XCeed svieži športový vzhľad.

Vozidlo stojí na 16- alebo 18-palcových diskoch kolies z hliníkovej zliatiny so strojovou úpravou povrchu, ktoré sú obuté do pneumatík s vysokou priľnavosťou 205/60 R16 alebo 235/45 R18.

Zvýšená svetlá výška podvozku a tvarovaná karoséria modelu XCeed vytvárajú robustný imidž, ktorý trvalo priťahuje kupujúcich k produktovému portfóliu značky Kia. Svetlá výška modelu XCeed je 172 mm na 16-palcových kolesách a 184 mm na 18-palcových, čo je oproti päťdverovému hatchbacku Ceed nárast až o 44 mm. Obloženie podbehov kolies a bočných prahov spolu s matnými chrómovanými strešnými nosičmi dodáva vozidlu robustný charakter.

Nová špecifikácia GT-line obsahuje viacero športových prvkov, ktoré ju odlišujú od základného modelu. Elegantný dizajn tigrieho nosa lemuje novú prednú mriežku, zatiaľ čo športové spodné prívody vzduchu a bočné obloženie nárazníkov dodávajú prednej časti agresívnejší vzhľad. Vzduchové clony s tmavou chrómovou povrchovou úpravou pomáhajú privádzať vzduch cez prednú časť vozidla s cieľom znížiť aerodynamický odpor a zvýšiť aerodynamickú účinnosť. Zadnej časti dominujú nové nápadné šesťuholníkové koncové svetlá LED a športový spodný difúzor vo farbe karosérie, ktoré dopĺňajú vynovený model a odlišujú XCeed GT-line od všetkého ostatného na ulici.

Nová Kia XCeed bude v ponuke s možnosťou výberu 12 farebných lakov v závislosti od špecifikácie. Medzi nimi budú aj tri nové, veľmi výrazné farby: žltá Lemon Splash, zelená Celadon Spirit a oceľovosivá Yuca Steel Grey.

XCeed prichádza s novými grafickými motívmi pre 12,3-palcový digitálny prístrojový panel Supervision, ktorého dizajn možno prepojiť s jazdnými režimami vozidla. Lesklý čierny panel prevodovky a nové spätné zrkadlo s tenkým rámčekom vylepšujú tvar i funkciu.

Objem batožinového priestoru v novom modeli Kia XCeed dosahuje 426 litrov (VDA) a po sklopení zadných sedadiel až 1 378 litrov. Všestrannosť zaručujú aj sklápacie zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, inteligentné elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru s nastavením výšky a dvojstupňová podlaha batožinového priestoru, ktorú je možné posunúť hore alebo dolu, a získať tak buď viac miesta alebo skrytý úložný priestor pod podlahou.

Vo vynovenom rade modelov XCeed sú v ponuke tri preplňované zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva (T-GDi). Trojvalcový 1,0-litrový motor T-GDi dodá 120 k výkonu a 172 Nm krútiaceho momentu, zatiaľ čo štvorvalcový 1,5-litrový motor T-GDi vyvinie výkon 160 k a dodá 253 Nm krútiaceho momentu. Pre najvýkonnejší variant XCeed je v ponuke aj výkonný 1,6-litrový motor T-GDi, ktorý sa nachádza aj v modeloch Ceed a ProCeed GT. Tento robustný motor s výkonom 204 k a krútiacim momentom 265 Nm v širokom rozsahu otáčok dokonale zodpovedá tomu, že vozidlu sa darí v rôznych jazdných situáciách. Pri spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou dokáže zrýchliť z nuly na 100 km za 7,5 sekundy.

Nový model XCeed je ideálny pre vodičov, ktorí pravidelne jazdia na dlhé vzdialenosti, a je k dispozícii aj s úsporným vznetovým polohybridným elektrickým pohonom (MHEV). Tento 1,6-litrový vznetový motor možno spojiť so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, kedy dodá 136 k výkonu a 280 Nm krútiaceho momentu, alebo 320 Nm krútiaceho momentu vo verzii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Systém MHEV dopĺňa krútiaci moment motora energiou z kompaktného 48-voltového lítiovo-iónového polymérového akumulátora, ktorý je teraz v ponuke už v celej rodine modelov. Zavedením novej polohybridnej technológie pohonu do celého modernizovaného radu XCeed sa znížili emisie CO2 o 10 percent (NEDC 2.0, kombinovaný cyklus) v závislosti od štýlu karosérie, výberu prevodovky, výkonu motora a špecifikácie vozidla. Dôležité je, že zatiaľ čo použitie technológie MHEV znižuje spotrebu paliva, výkon motora zostáva rovnaký ako predtým.

Namiesto hydraulického ovládania je model XCeed vybavený inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), ktorá funguje výlučne elektronicky a je priamo integrovaná do hnacieho ústrojenstva EcoDynamics+. Systém iMT spolupracuje s polohybridným generátorom zapaľovania (MHSG), ktorý vypne motor, keď vozidlo dobieha až do zastavenia. Úsporný režim jazdy „Eco“, ktorý je v modeli XCeed predvolený, umožňuje aj krátke obdobia jazdy zotrvačnosťou s „vypnutým motorom“ rýchlosťou až 125 km/h a plynule sa znovu aktivuje, keď vodič zošliapne plynový pedál, brzdu alebo spojku. Tento systém prispieva k celkovému zníženiu spotreby paliva vozidla MHEV a v reálnych jazdných podmienkach znižuje emisie CO2 približne o 3 %.

V novom modeli XCeed je opäť v ponuke vysokoúčinný plug-in hybridný pohon (PHEV), v ktorom sa spája 8,9 kWh lítiovo-polymérový akumulátor, elektromotor s výkonom 44,5 kW a účinný 1,6-litrový štvorvalcový motor GDI „Kappa“. Pri spojení so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (6DCT) prenáša sústava PHEV na predné kolesá až 141 k výkonu a 265 Nm krútiaceho momentu, pričom vodiči majú k dispozícii aj plne elektrický dojazd 48 km, čo zodpovedá 60 jazdy v meste. Vďaka tomu budú môcť absolvovať väčšinu každodenných jázd a krátkeho dochádzania do práce výlučne na elektrický pohon.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je v ponuke na 1,0- a 1,5-litrových zážihových variantoch a 1,6-litrových vznetových modeloch, zatiaľ čo sedemstupňová dvojspojková prevodovka je voľbou pre verzie s motormi 1,5 l T-GDi a 1,6 l T-GDi a 1,6-litrové vznetové verzie. Plug-in hybridný model XCeed s objemom 1,6 litra je v ponuke len so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Kia XCeed je v zostave modelov Ceed jedinečná prednými hydraulickými dorazmi spätného rázu, ktorými je štandardne vybavená predná náprava všetkých modelov. Gumový dorazový prvok pláva v hydraulickej kvapaline v tlmičoch, a zabezpečuje tak veľmi poddajnú jazdu na nekvalitnom povrchu. Vozidlo je navrhnuté tak, aby absorbovalo aj veľké nárazy pruženia s plynulou a progresívnou odozvou, čím sa zabráni poskakovaniu karosérie, keď sa pruženie po rýchlom stlačení samo usadí. Prispieva tiež k citlivejšiemu riadeniu a lepšiemu celkovému ovládaniu karosérie a zároveň znižuje hluk z odpruženia na nerovnostiach.

Pružiny modelu XCeed sú mäkšie o 7 % vpredu a o 4 %  vzadu, vďaka čomu zabezpečujú vyššiu mieru komfortu a stability za každých podmienok. Dynamický tlmič zadného priečneho nosníka ďalej potláča hluk z cesty a vibrácie konštrukcie počas jazdy.