Modernizovaná KIA Ceed: dokonalá ovládateľnosť a tichá jazda

Keď v roku 2006 začali schádzať z výrobného pásu žilinskej automobilky prvé vozidlá KIA Ceed, začali sa písať dnes už slávne novodobé dejiny tohto výrobného závodu. Prvý model sa vyrába dodnes a stále sa inovuje. Nakoniec – niet sa čo čudovať. Auto dokázalo svoju kvalitu, a tak popri dvoch modernizáciách, či skôr faceliftoch, prišla na trh nová modernizovaná generácia. Nielen vzhľadom, no najmä tým, čo skrýva v interiéri a pod kapotou.

Pozn.: v texte používame výraz Kia Ceed namiesto správneho KIA Cee´d kvôli optimalizácii pre vyhľadávanie na Google – častejšie vyhľadávaný výraz)

Ľahko ovládateľné a vynikajúco odhlučnené

To, čo možno naozaj považovať za posun vpred nie je iba vzhľad, ktorý dostal nové materiály, nový tvar prístrojovej dosky a sedadiel… Hlavnou prednosťou KIA Ceed je orientácia dôležitých častí ovládania vozidla smerom na vodiča. Je to ťah, ktorý bolo vidieť už pri predchádzajúcom facelifte, v novej generácii sa táto snaha zvýraznila. Vozidlo je ľahko ovládateľné a vynikajúco odhlučnené oproti predchodcovi, pribudol nový multimediálny displej, podvozok je mierne mäkší a autu dodáva vyššiu stabilitu.

kia cee´d

Kia Ceed zvláda aj tichý prejazd výtlkmi

Hoci KIA Ceed nepatrí k vozidlám s veľkou dĺžkou, je zaujímavé, ako si dokáže poradiť aj s prejazdom po priečnych nerovnostiach. To je oproti konkurencii výrazný posun. Predné vzpery McPherson vpredu a viacprvkové zavesenie zadných kolies zaručujú tichý prejazd výtlkmi a nerovnosťami. Je to ťah, ktorý na rozdiel od konkurencie zatiaľ nikto nedosiahol. Potvrdilo sa, že v precíznosti i jednoduchosti je ukrytý recept na úspech.

Vyššia motorická liga

Podobne ako iné automobilky, aj KIA prechádza na nový preplňovaný motor. Pod kapotou môžete nájsť vynikajúci trojvalec s objemom jedného litra. Motor 1.0 T-GDI je najvýraznejším zlepšením obľúbeného KIA Cee´d. Oproti vlažnému dobre známemu a hlavne veľmi rozšírenému atmosférickému motoru s objemom 1.4 litra CVVT je preplňovaný motor úplne iná liga. Dodáva sa v dvoch výkonových variantoch 73 a 88 kW.

Agregát je priam ukážkovo utlmený, zbavený vibrácií a funguje bez zbytočného hluku prenikajúceho do kabíny. Najmä v stredných a vyšších otáčkach motor ožíva a stáva sa z neho dravec pri pomerne slušnej spotrebe. V spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou zaručuje pomerne nízke otáčky aj na diaľnici, a tak spotreba je pri rýchlosti okolo 130 kilometrov za hodinu necelých sedem litrov. Priemernú spotrebu sme dosiahli päť litrov, pričom v meste sme neprekročili šesť. Zdá sa, že automobilka dokázala z obľúbeného modelu vyťažiť ešte viac.