Nová Kia Picanto – komfortnejšia ako kedykoľvek predtým

Najmenší člen modelového radu Kia Picanto začal púť po našich cestách ešte v roku 2004. V súčasnosti je k dispozícii jeho druhá generácia, ktorá oproti prvej trochu narástla.

Lepšia Kia Picanto

Najvýznamnejším nárastom malej Kii je celková dĺžka Picanta a predovšetkým jeho rázvoru. Tým sa vytvorili podmienky pre komfortnejšie prostredie najmä pre cestujúcich vzadu. Rovnako narástol objem batožinového priestoru o 27 percent na výsledných 200 litrov. Avšak s celkovou dĺžkou len 3,6 metra stále v meste bez problémov zaparkujete a otočíte sa prakticky kdekoľvek.  Okrem klasickej päťdverovej verzie je po prvýkrát dostupná aj šmrncovná trojdverová.

V roku 2015 sa rozšírili možnosti výbavy Picanta. Za neveľký príplatok dostanete „športový paket“. Ten obsahuje dynamický predný nárazník s červeným pásikom a výrazom malého dravca, vzadu nárazník v tvare difúzoru s dvojitou koncovkou výfuku a spojler tzv. piatych dverí.  V kombinácii s novými štrnásť a pätnásťpalcovými diskami kolies vyzerá malá Kia až prekvapujúco dobre. Akoby sa obliekla do šatu závodných súrodencov z  motoršportových podujatí, v ktorých má zastúpenie.

Kia Picanto

Intuitívne ovládateľné, pohodlne dostupné

Po novom je v ponuke napríklad integrovaný 7-palcový dotykový displej s GPS a zadnou parkovacou kamerou, vyhrievanie volantu zaujímavého tvaru (pripomínajúceho výraz z prednej masky), sedadiel a bezkľúčový vstup SmartKey. Vzrástla aj kvalita použitých materiálov a spracovania, pričom značná časť interiéru môže byť v koži. Zaujímavou voľbou je možnosť podsvietenia priestoru pre nohy do červenej či bielej farby. Pre cestujúcich vzadu je k dispozícii držiak na iPad, uchytený na hlavovej opierke predných sedadiel. Kufor môže obsahovať sieťku, ktorá bráni neželanému presunu jeho obsahu počas jazdy. Ergonomicky je všetko intuitívne ovládateľné a pohodlne dostupné.

Picanto ponúka dostatok miesta na natiahnutie nôh, aj na uloženie malých predmetov na dosah v odkladacích priestoroch. Ak však potrebujete viac miesta, jednoducho sklopíte zadné sedadlá a máte k dispozícii obrovský batožinový priestor.

Kia Picanto

Príkladná spotreba

V ponuke motorov sú dva benzínové agregáty. Slabší litrový trojvalec s výkonom 49 kW pri 5500 otáčkach sľubuje slušnú dynamiku v mestskej premávke a zároveň príkladnú spotrebu  (aj vďaka dobre odladenej päťstupňovej manuálnej prevodovke) na úrovni 4,2 litra na 100 kilometrov. Komu by to nevyhovalo, silnejší 1,25 štvorvalec s výkonom 62 kW pri 6000 otáčkach za minútu, jazdiaci na približne 5 litrov zvládne auto z pokoja na stovku za 11,4 sekundy. To aj vďaka hmotnosti, ktorá sa pohybuje pod hranicou 1000 kg. (Pre zaujímavosť: väčší súrodenec Rio je na rovnakej vzdialenosti s rovnakým motorom o takmer 2 sekundy pomalší.) Tento agregát možno okrem päťstupňového manuálu kombinovať aj so štvorstupňovým automatom.  Na diaľnici motor zvládne v legálnych rýchlostiach maximálne 3500 otáčok, čo prospieva akustickému komfortu jazdy.

Podvozok je naladený mäkko, aby sa ľahko preniesol mestskými nerovnosťami, ale zároveň dostatočne kompaktne, aby sa nenechal rozhádzať v zákrutách. Ak by ste to však s rýchlosťou trošku prehnali, môžete sa spoľahnúť na kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách, ktoré auto zastavia zo 100 km/h na 37 metroch.

Kia Picanto, stále malá, ale dospelejšia ako predtým, prináša majiteľovi čosi navyše, ako len transport z bodu A do bodu B.