Nová Kia Venga – čaruje s vnútorným priestorom

Kia Venga je dôkazom toho, že praktickosť nestojí v ceste skvelému dizajnu. Ak máte radi autá, s dôrazom na dizajnové prvky, Venga bude tá správna voľba. Navyše si veľmi dobre poradila aj s priestorom, čo jej umožňuje vysoká línia strechy a dlhý rázvor. 

Základné informácie o Kia Venga

Cena: od 12 840 €

Typ vozidla: 5-dverové mini MPV

Batožinový priestor: 552 až 1686 litrov

Stupne výbavy

Silver

Hlavné prvky: manuálna klimatizácia, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania + sklápateľný kľúč, ovládanie rádia na volante, USB vstup, rádio s CD a MP3, 6 reproduktorov a AUX vstup + palubný počítač

Strieborná edícia

Hlavné prvky: elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, pneumatiky 195/65 R15 + oceľové disky, ABS & BAS, predpínače bezpečnostných pásov

Gold

Hlavné prvky: elektricky sklápateľné spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru jazdy, stmavnené sklá od B-stĺpika, elektrické ovládanie zadných okien

Zlatá edícia

Hlavné prvky: automatická klimatizácia, Bluetooth handsfree sada, rádio s CD a MP3, 6 reproduktorov a AUX vstup + palubný počítač, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru jazdy pneumatiky 205/55 R16 + disky z ľahkej zliatin

Platinum

Hlavné prvky: dažďový senzor, automatická klimatizácia, polokožené čalúnenie sedadiel (látka / biokoža), tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory

Motorizácie

1.4 CVVT – (benzín, 5-stupňová manuálna prevodovka, 90 koní), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 7,2; Mimo mesta – 5,3; Kombinovaná – 6. CO2 emisie: Kombinovaná 140 g/km.

1.6 CVVT – (benzín, 6-stupňová manuálna prevodovka, 125 koní), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 7,4; Mimo mesta – 5,7; Kombinovaná – 6,4. CO2 emisie: Kombinovaná 148 g/km.

1.6 CVVT – (benzín, 6-stupňová automatická prevodovka, 125 koní), Spotreba paliva v l/100km: Mesto – 8,6; Mimo mesta – 5,2; Kombinovaná – 6,5. CO2 emisie: Kombinovaná 150 g/km.

Vnútorný priestor „Multi Purpose Vehicles“ (viacúčelových vozidiel) sa stal hlavným lákadlom rodín v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. S rastúcou popularitou kategórie SUV (a rastie dodnes) začal záujem zákazníkov o „Em – pé – véčka“  akosi klesať. Stále sa ale nájdu rodiny, ktoré na ne nedajú dopustiť. Pokiaľ však človek príliš často neabsolvuje dlhé viacdňové výlety, keď potrebuje nabaliť batožinu až po strop, veľkosť MPV mu môže časom v preplnených a stiesnených mestách brnkať na nervy. Preto sa v súčasnosti oveľa lepšie uplatnia menšie autá, akým je napríklad Kia Venga, ktoré kombinujú praktickú „skladnosť“ malého hatchbacku s kráľovským priestorom ako v MPV.

Kia Venga čaruje s vnútorným priestorom

Na menšom pôdoryse logicky nemôže stáť rovnako priestranné auto, ako štandardné MPV. Kde sa teda tomuto milému autíčku ubralo? Na objeme batožinového priestoru. Ten má v základe slušných  440 litrov, čo je v porovnaní s konkurenciou lepší priemer, avšak v priestore 4068 x 1765 x 1600 mm je táto hodnota vynikajúca. Samozrejme nezmestí sa sem toľko, čo do plnohodnotných MPV, ktorých kufor si poradí aj so 600 či 700 litrami batožiny. Zákazník by si teda mal určiť priority.

Prečítajte si, ako je to so 7-ročnou zárukou Kia

Väčšinu výhod si ale Kia Venga rozhodne zachováva. Vyšší posed vodiča predpokladá nielen dobrý výhľad, ale aj pohodlnejšie nastupovanie, čo je stále častejšou požiadavkou Európanov – Sadať si vyššie a nie kamsi na zem. Pritom nejde o nejaký rozmar, či predsudok, údajne je vyššie sedenie zdravšie. Pri predných sedadlách je priestoru dosť a vzadu sa pohodlne odvezú dvaja dospelí a keď sa uskromnia, zvezie sa aj tretí. To platí aj pre detské autosedačky. Konštrukcia je dostatočne bezpečná aj v prípade nehody, čo Kia potvrdila aj v testoch EURO NCAP. Pri pohľade zvonku je až neuveriteľné, že Kia Venga má viac vnútorného priestoru ako Cee´d. Veľmi dôležité je upozorniť až na 7 ročnú záruku, ktorou sa výrobca ku svojim modelom zaviazal.

Komfortný interiér

Kvalita spracovania interiéru je na dobrej úrovni a niet mu veľmi čo vyčítať. Trojramenný volant s rozdeleným spodným ramenom sa stal rozpoznávacím znakom automobilky. Nachádza sa tu pre vodiča bezpečnejšie ovládanie rádia, či prijímanie hovorov. Budíky sú dobre čitateľné vo dne i v noci. Údaje z palubného počítača sa zobrazujú na vrchole stredového panelu. Ten je prehľadný, dá sa v ňom rýchlo zorientovať. Od stupňa výbavy Comfort je štandardom audio sústava s CD a MP3 prehrávačom, AUX-in vstup a tiež USB. Zaujímavou voľbou je zapracované dotykové rozhranie s navigáciou.

Vodiči so športovým štýlom jazdy nie sú pre tento model tou správnou cieľovou skupinou a preto je podvozok ladený skôr komfortne a dokáže si poradiť s väčšinou nerovností na našich cestách. Prirýchle prejazdy zákrut nebudú konštrukčne vyhovovať jednoduchšej zadnej náprave.

Motorizácia

Pod kapotou sa nachádzajú dva benzínové motory – slabší 1,4 (66 kW) s päťstupňovým manuálom, silnejší 1.6 (94 kW) so šesťstupňovou manuálnou, alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Diesle s rovnakými objemami ponúknu 57 (66 kW), silnejšíe 85 kW. Oba sú k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Slabšie agregáty sa hodia skôr do mesta. Mimo neho a najmä na diaľnici im chýba výkon a zbytočne rastie spotreba.

Keď vás toto sympatické autíčko chytilo za srdce, neváhajte si jedno čím skôr zaobstarať, pretože jeho nástupca, koncept Kia Niro, ktorý má prísť v druhej polovici tohto roku, už nebude MPV, ale čoraz populárnejšie SUV.