Peter Schreyer – desať rokov na čele dizajnovej revolúcie v Kia

Počas posledných desiatich rokov zvýšila Kia Motors predaj vozidiel z 1,1 milióna vozidiel v roku 2005 na 3,05 milióna v roku 2015. V tom čase stál Peter Schreyer na pozícii šéfa jej dizajnu.

A práve Schreyer je považovaných za duchovného otca dizajnovej revolúcie Kia, veď radikálne zmenil  pohľad sveta na modely automobilky.  Do spoločnosti so značkou Kia nastúpil  v roku 2006 ako vedúci návrhár, dnes je prezidentom a hlavným dizajnérom Kia Motors Corporation.

Kia„Značka, ktorú si pamätáme z obdobia spred desiatich alebo dokonca len piatich rokov, je už definitívne históriou.“

 

Nástup nového imidžu modelov Kia

Kia Motors už pred rokom 2006 začala zavádzať viacero zlepšení.  Napríklad uviedla nový modelový rad Kia cee’d, navrhnutý a vyrábaný v Európe, či práve v roku 2006 predstavila svoju jedinečnú sedemročnú záruku (s obmedzením na 150 000 km) pre európsky trh a rozšírila svoje celosvetové výrobné kapacity pre novovznikajúce modely.

„Keď som nastupoval, prioritou bolo zavedenie jednotnej identity a povedomia naprieč celou značkou,“ hovorí Peter Schreyer. „ Avšak práca, stojaca za vznikom našich nových modelov zďaleka nespočíva iba v samotnej estetike. Do hry predsa vstupujú zložité rozhodnutia o zladení komplexných myšlienok a riešení tak, aby sme vytvorili niečo, čo bude zdrojom emocionálnej odozvy.“

V nasledujúcich rokoch sa táto vízia zhmotnila do vzniku jednotnej dizajnovej DNA a kvalita modelov Kia postupne oslovovala stále vyšší počet zákazníkov po celom svete. Pod Schreyerovým vedením dizajnu sa automobilke podarilo získať jasnú identitu, zvýšiť celkové povedomie o značke a dotiahnuť až do výroby mnohé moderné a pokrokové návrhy vozidiel.

Kórejská dynamika aj schopnosť koncentrácie

Spoločne s ostatnými návrhármi sa aj Peter Schreyer nechal inšpirovať rýchlym šírením kórejskej kultúry po celom svete. „Pre návrhára je dôležité nesledovať iba samotné automobily, ale rovnako sa zaujímať o architektúru, umenie, hudbu, priemyslový dizajn a podobne,“ hovorí.  „To všetko nás ovplyvňuje. Ľudia dnes majú o Kórei oveľa viac znalostí, poznajú jej históriu i súčasnosť. Na jednej strane vnímajú dynamický „pulz“ pri návšteve Soulu, ale zároveň aj ticho a mimoriadnu kórejskú schopnosť koncentrácie. Oba fenomény človeka neuveriteľne inšpirujú.“

Práve tento kontrast bol predobrazom dizajnového jazyka modelov kórejskej automobilky. „V Kii je jasná inšpirácia umením, ale zároveň aj jednoduchosťou prázdneho priestoru a povrchov,“ dopĺňa Schreyer. „Je to veľmi jednoduché, ale dosahujeme to iba precíznou dôkladnosťou a koncentráciou.“

V súlade s tým Schreyerova dizajnová filozofia vychádza z „jednoduchosti“ priamky, charakteristickej pre každý z návrhov, ktoré mu prešli rukami. Rastúca a dnes už globálna sieť návrhárov však viedla k rôznym interpretáciám tohto prístupu, pretože dizajnové strediská Kia Motors aktuálne pôsobia v americkej Kalifornii, v nemeckom Frankfurte aj vo vývojovom centre R&D Kia so sídlom v kórejskom Namyangu.

Kia Optima v dizajnovej transformácii

Jeden z prvých automobilov navrhnutých pod vedením Petra Schreyera – Kia Optima v modelovom prPočas posledných desiatich rokov zvýšila Kia Motors predaj vozidiel z 1,1 milióna vozidiel v roku 2005 na 3,05 milióna v roku 2015. V tom čase stál Peter Schreyer na pozícii šéfa jej dizajnu.evedení 2010 –  je dnes vnímaný ako katalyzátor súčasnej dizajnovej transformácie produktového portfólia Kia Motors. Okrem  ponuky nových technológií a väčšej kultivovanosti oproti minulosti sa dizajn Kia Optima premietol do hĺbky modelového radu Kia a zásadným spôsobom zmenil vnímanie značky v očiach zákazníkov celého sveta. Túto jedinečnosť si zachovala aj Kia Optima novej generácie, predstavená v tomto roku.

Kia Optima
Kia Optima 2010 mala 6 rôznych verzií, jednou z nich bol i sedan.

Okrem modelu Optima a všetkých produkčných modelov stál Peter Schreyer aj pri zrode mnohých dizajnových konceptov a štúdií, ktoré skúmali a posúvali samotné hranice dizajnu.  Veď štúdie ako Track’ster (2012), GT4 Stinger (2014) a Ray (2010) naznačili atraktívne vízie budúceho dizajnu modelov Kia a napomohli prehĺbiť a rozšíriť celosvetový záber dizajnu produktov Kia Motors.

GT Concept  – splnený sen návrhára

nové autáKia GT Concept je najobľúbenejším návrhom Petra Schreyera. „Poznáte ten pocit, keď máte viac detí a milujete všetky,“ – hovorí.  „To platí aj pre všetky automobily, ktoré som navrhoval, ale jeden trochu vystupuje z radu. Štúdia GT Concept bola pre mňa aj pre našich dizajnérov návrhárskym snom, pretože sme dostali príležitosť stvoriť čistokrvné GT, teda model, s ktorým môžete cestovať skutočne vo veľkom štýle.“

K obľúbeným návrhom Petra Schreyera z posledného obdobia patria Kia Soul, ktorý charakterizuje jeho vzhľad a novátorské  alternatívne poňatie, a takisto nová Kia Optima Sportswagon, čistokrvný „model pre európsky životný štýl“, ktorý sa na európskych trhoch začal predávať v tomto roku.

Budúcnosť a kľúčová rola dizajnu

V posledných rokoch zohral dizajn kľúčovú úlohu v zmene vnímania značky Kia. „Som nadšený z toho, ako rýchlo sa táto spoločnosť vyvíja,“ uzatvára Schreyer . „Značka, ktorú si pamätáme z obdobia spred desiatich alebo dokonca len piatich rokov, je už definitívne históriou. Pri spôsobe, akým sa posúvame vpred, je však dôležité, aby zmena znamenala reálne zlepšenie a nedochádzalo k nej iba preto, aby sme sa odlíšili. A to u nás prebieha.

Informácie o spoločnosti Slovakia auto, s.r.o.

SlovaKia autoSlovakia auto je moderné servisné centrum a autosalón situované na výborne dostupnom mieste v Petržalke. Ponúkame komplexné služby spojené s predajom a servisom nových vozidiel Kia i ojazdených vozidiel rôznych značiek. U nás si môžete vyskúšať všetky nové modely Kia, odborne sa poradiť ohľadne technických i finančných otázok. Pohodlne pre vás riešime poistné udalosti, výkup starších vozidiel, môžete sa na nás obrátiť akýmkoľvek problémom ohľadne vášho auta.

 

Počas posledných desiatich rokov zvýšila Kia Motors predaj vozidiel z 1,1 milióna vozidiel v roku 2005 na 3,05 milióna v roku 2015. V tom čase stál Peter Schreyer na pozícii šéfa jej dizajnu.