Kia XCeed: Prepracovaný podvozok a dostatok priestoru | SlovaKIAauto

Kia XCeed: Prepracovaný podvozok a dostatok priestoru

Kórejská automobilka vsadila na overenú klasiku. Nová generácia hatchbacku Kia CEED mala podľa očakávania na trhu úspech a čoskoro ju nasledovali ďalšie tri karosárske varianty. Najskôr sa pridalo kombi s podtitulom Sportswagon, neskôr shooting brake s názvom Proceed a nedávno rodinu skompletizoval crossover Kia XCeed.

Kia, samozrejme, reagovala na dopyt po menších či väčších vozidlách SUV a chcela v rámci segmentu ponúknuť niečo nové. Navyše, nadväznosť na úspešný rad vozidiel CEED bola aj dobrým marketingovým ťahom. Nezostalo však len pri ňom. Nová Kia XCeed sa od svojich „bratov“ odlišuje nielen vzhľadom, ale aj technickými novinkami.

Všestranný a pohodlný

Oproti hatchbacku sa v novom crossoveri podľa očakávania zmenil interiér. Vodič sedí za volantom vo vyvýšenej pozícii a väčší je takisto úložný priestor. Základná veľkosť kufra sa zvýšila na 426 litrov, čo je o 31 litrov viac ako ponúka CEED. Potešujúci je takisto priestor na zadných sedadlách pre nohy a hlavu. Nedostatku miesta sa nemusia obávať ani vyšší pasažieri.

Veľkou prednosťou nového modelu Kia XCeed je prepracovaný podvozok, ktorý dostal po prvých testoch vo francúzskom Marseille veľa pochvál. Zvládol nástrahy úzkych uličiek, diaľníc aj menej kvalitných ciest. Automobilka si na ňom dala špeciálne záležať. XCeed dostal ako jediný z rodiny dodatočne hydraulické dorazy tlmičov na prednej náprave a na zadnej náprave sa nachádza tzv. dynamický tlmič, ktorý má potláčať ruchy od vozovky a vibrovanie celej konštrukcie.

Moderná prístrojovka

Ako už u modelov Kia býva zvykom, interiér je plný najmodernejších technológií. Hlavnou novinkou je príchod digitálneho prístrojového štítu s veľkosťou 12,3 palca, ktorý zažíva premiéru na európskej pôde. Jeho čitateľnosť je výborná, dajú sa na ňom sledovať ukazovatele rýchlosti, otáčok a v jeho strede sa objavujú pokyny navigácie, informácie audiosystému alebo adaptívneho tempomatu. V stredovom paneli sa nachádza ďalšia obrazovka veľká 10,25 palca, ktorá ponúka funkcie infotainmentu.

Uspokojiť by vás mala aj ponuka motorov. Najmenší výkon z trojice benzínových agregátov poskytuje trojvalec 1,0 T-GDI (88 kW) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý dopĺňajú dva štvorvalce dostupné aj so sedemstupňovým automatom. Prvým je 1,4 T-GDI s výkonom 103 kW a druhým najsilnejší 1,6 T-GDI s výkonom 150 kW. V prípade naftových motorov sú k dispozícii dva varianty pohonnej jednotky 1,6 CRDi s výkonmi 85 resp. 100 kW.