Kia Ceed SW prekvapila obrovským kufrom a výberom motorov

Juhokórejská automobilka predstavila na autosalóne v Ženeve okrem klasického modelu Ceed aj jeho priestrannú verziu s označením Kia Ceed SW (Sportswagon). 

„Nová Kia Ceed SW má rovnako moderný dizajn a technológie ako päťdverový hatchback Ceed, no disponuje väčším úložným priestorom, dokonca väčším než u mnohých tourerov v segmente D. S novými výkonnými motormi, riadením prispôsobeným európskym podmienkam a neprekonateľnou kvalitou je Ceed Sportswagon atraktívnou voľbou vo vysoko konkurenčnom segmente,“ povedal generálny riaditeľ Kia Motors Europe Michael Cole.

Kia Ceed SW láka atraktívnym vzhľadom

Sportswagon je postavený na novej platforme K2, čo pomáha k efektívnejšiemu využitiu batožinového priestoru. Kufor má kapacitu až 600 litrov a to je viac ako u väčšiny tourerov v segmente D a zároveň najviac v histórii produkcie tohto auta.

Kia Ceed SW zadok

Karoséria nového modelu Kia Ceed SW pripomína športový dizajn Stingeru. Má nižší, širší a dlhší previs ako jej predchodca a je charakteristická zadnou siluetou, čím celkovému dizajnu dodáva dynamickejší vzhľad. Zaoblené okraje sa menia na rovné línie a predná časť zahŕňa tradičnú tigriu mriežku chladiča. Zároveň má nová Kia Ceed SW denné LED svetlá imitujúce kocku ľadu.

Bohatá ponuka motorov

Sportswagon má k dispozícii široký výber motorov. Medzi benzínové varianty patria 1,0 T-GDi (120 koní) alebo 1,4 T-GDi (140 koní), ktorý nahradil starší agregát 1,6 T-GDi. Má síce nižší výkon, ale turbomotor zabezpečí väčší rozsah krútiaceho momentu. Dostupný je ešte 1,4-litrový motor MPi s výkonom 100 koní.

Kia Ceed SW kufor

Ak máte záujem o diesel, Kia si pre vás pripravila dva motory 1,6 CRDi, ktoré majú rozličné výkony 115 a 136 koní. Naftové pohony je možné skombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Pri benzíne je automat dostupný iba v prípade 1,4 T-GDi.

Vodiči si budú môcť vybrať dva jazdné módy, vďaka ktorým si prispôsobia správanie auta podľa vlastnej chuti. Mód „normál“ maximalizuje potenciál pre efektívnejšiu spotrebu paliva a uvoľnenejšie šoférovanie. Mód „šport“ zintenzívni pridávanie plynu, umožní rýchlejšiu akceleráciu a pohotovejšie reaguje na podnety vodiča.